
A hétágú csillag mintát az égre a Vénusz-Mars-Neptunusz egymáshoz viszonyított helyzete rajzolja le 356.86 év alatt.
A “hét” a világon az egyik leggyakrabban előforduló numerikus szimbólum. Geometriai megfelelője a hétágú csillag, amelyben a kozmosz univerzális hétszeressége jut kifejezésre.
Az isteni teremtés befejezettségét és tökéletességét fejezi ki a 4+3, ahol a négy az anyagi világot – négy elem, négy égtáj – , a három pedig az égi világot – a Szentháromságot – jelképezi.
Ezzel az ember, mint test és lélek együttesének is a szimbóluma, ezért az építészetben gyakran alkalmazták sírokon, kriptáknál az örök nyugalomra utalva a hétágú csillag jelet.
A hét felbontható 6 + 1-re is, ami a meghaladás, a beavatás tartalmait hordozza magában /pl. a teremtés hat napja, a hetedik a pihenőnap/.
Az ókori világ, és ez alapján nagyon sokáig az asztrológia is hét bolygótismert,és számolt vele / Hold, Merkúr, Vénusz, Nap, Mars, Jupiter, Szaturnusz/. Úgy tartották, hogy a hét a világ rendezőelve.
Jelképezi az Isten felé vezető utat: aki fel akar érni hozzá, annak hét emeletet kell megmászni (zikkurat), hét hegyen kell felmenni, hét próbán kell túljutni stb.
A hetes prímszám, vagyis csak önmagával és eggyel osztható, ezért a szüzesség képzete is kapcsolódik hozzá. A Monád, a minden létező alapja, az oszthatatlan tökéletes egység gyermeke Pallasz Athéné, aki anya nélkül jött a világra, a hét ezért az ő száma.
De számos helyen találkozunk még ezzel a számmal: a szivárvány színei, a zene hét hangja, a hét napjai, a hét fő csakra, az aura hét rétege, a hét szabad művészet, a világ hét csodája, a hét fő bűn, az erények, hétpecsétes titok, hétfejű sárkány, hét szűk esztendő, hét vezér, hét törpe stb.
Szolón az emberi életet hét éves ciklusokba rendezve jellemezte.
És a rossz hírem, hogy nincs egyéjszakás kaland, mert a sejtjeink hét évig emlékeznek egy-egy ilyen eseményre. ☺️
Mivel a hetes, mint szám a teremtett világ határa, ezért a hetesre illetve a hétágú csillagra számos modern pogány és boszorkány hagyomány úgy tekint, mint Szent szimbólum, mint egy kulcs a felső világokkal való kapcsolatfelvételhez.
Olyan kultúrák szimbóluma is, amelyek részben vagy egészben valamilyen nem ember identitással azonosultak. Például A Gyűrűk úrából mindannyian emlékszünk Legolasra és Arwenre, akik tündék vagy elfek, a tudományos ismereteink szerint mitológiai természetfeletti lények, bár egyes irányzatok humanoid fajnak tekintik őket.


A szeptagram vagy elfcsillag ágai a kötődéseiket mutatják a Földdel és a világegyetemmel.
Segítségével értik és élik a mágiát, a varázslatot.
/Az elfek című versében Babits Mihály is rajzol egy képet róluk; létezésükben ma is sokan hisznek/

A hétágú csillag ajándék az embereknek a tündérektől/ akik nem azonosak az elfekkel/, egy híd a halandók és a tündérek világa között, egy kapu a tündérekhez és a felsőbb én hétsugarához, melyek az alábbiak:
– erő, akaraterő és elszántság
– feltétel nélküli szeretet, bölcsesség
– tudás és intelligencia
– harmónia és nyugalom
– a tudat és a tudomány ereje
– odaadás és őszinteség
– varázslat
A hét ág egymáshoz való kötődése jelzi ezen minőségek harmóniáját, mely lehetővé teszi az emberek személyes és spirituális fejlődését és kapcsolódását az univerzummal.
Ebből a szempontból tekintve a heptagramma azt a „tündérvilágot” képes csatornázni és sugározni az emberek mindennapjaiba, amely azonos az eredeti isteni tervükkel, lelkük valódi akaratával.
A Göncölszekér hét csillagaközvetíti az emberek felé az Isteni akarat minőségeit, amelyek nagyjából megfelelnek az előbb felsoroltaknak.

Mások a hétágú csillagot a Pentagram tündéri megfelelőjének tartják, ahol a hét ág az alábbiakat szimbolizálja: Nap, Hold, erdő, tenger, varázslat, szél, lélek.
A tündérek világából egy kicsit nézzünk be most I. Erzsébet angol királynő udvarába, akinek tanácsadója volt John Dee/ 1527-1609/, matematikus, csillagász, asztrológus, geográfus, aki életét arra szentelte, hogy a mágia és a tudomány világának ellentmondásait feloldja, és választ találjon a látható világ mögötti isteni ideákra, a tiszta igazságra.
Az ő közvetítésével került a köztudatba a Sigillum Dei Aemeth – Isten pecsétje, vagy az élő Isten szimbóluma, egy varázslatos rajz, amely két körből, egy Pentagramból, két hatszögből és egy heptagramból áll. A napjainkban is amulettként használt ábra lehetővé tette a varázslónak, hogy hatalommal bírjon az angyalok kivételével minden teremtmény felett, de erejét csak azok birtokolhatják, akik rendelkeznek a látás képességével. Dee arra használta a szimbólumot, hogy kapcsolatba kerüljön az angyalokkal, olyan információkat gyűjtsön, amelyek segítik az emberiség egységének apokalipszis előtti megteremtését.

A Sigillum Dei különféle változatai ismertek még egészen Salamon királyig visszanyúlva, aki fia számára írta le a mágikus jel használatát, az ahhoz kapcsolódó tudást. Ez ma is jól jönne sokszor, mert nemcsak a démonok és halottak szellemének megidézésére, korlátozására használták vagy ördögűzésre, hanem pl. ellopott vagy elveszett tárgyak megtalálására vagy arra, hogy valamit láthatatlanná tegyenek.
Aztán újra Angliában vagyunk 1904-ben. Aleister Crowley okkultista szerző mutatta be egy írásában a hétágú csillagot, mint Babalon Istennő jelképét. Babalon a női szexuális impulzust és a felszabadult nőt képviseli.
A gnosztikusok a Föld Anyával azonosítják.

A heptagram a befejezés szimbóluma is, mert az univerzum teljes egészében létrejött hét napon belül.
V. Kati
Legutóbbi hozzászólások